Yatmış gözəl (nağıl)

Vikipediya, azad ensiklopediya
Kərimova Xəyalə (müzakirə | töhfələr) (Kateqoriya:Folklor personajları əlavə olundu HotCat ilə) tərəfindən edilmiş 07:54, 13 yanvar 2022 tarixli redaktə
Naviqasiyaya keç Axtarışa keç
Yatmış gözəl
Şahzadə Yatmış Gözəli kolların arasında dərin yuxuda tapır.
Xalq nağılı
AdıYatmış gözəl
Məlumat

Yatmış gözəl (nağıl)

“Yatmış gözəl” ənənəvi Avropa nağılıdır.

Nağılın 1697-ci ildə Charles Perrault tərəfindən nəşr edilmiş dərslik versiyası.

Nağılın Qrimm qardaşlarının versiyası da məlumdur.

Aarne-Tompson təsnifatına görə, bu süjet 410 rəqəminə malikdir və süjeti fövqəltəbii qohumlar (kralın arvadı, baş qəhrəmanın ögey anası) üzərində qurulmuş nağıllara aiddir.

Bu nağıl üçün çoxlu rəsmlər, baletlər, filmlər var.

Süjeti

Kral və kraliçanın çoxdan gözlənilən qızı dünyaya gəldi və birindən başqa krallığın bütün pərilərini bayrama dəvət edirlər - çünki o, yarım əsrdir ki, öz qülləsindən ayrılmamışdı və hamı onun öldüyünə qərar verdi.

Vəftiz ziyafətinin ortasında çağırılmamış bir pəri peyda oldu, ona elə gəlirdi ki, ona hörmətsizlik edildi, çünki onun üçün kifayət qədər qiymətli bıçaq yox idi.

Çağırılmamış pərilərdən başqa, ehtiyatla son sözü özü üçün buraxmağa qərar verən bütün pərilər şahzadəyə sehrli hədiyyələr təqdim etdikdə, qoca pəri Karabos şokedici peyğəmbərliyini söylədi: şahzadə barmağını milinə sancacaq və ölmək.

Sonuncu pəri cümləni yumşaldır: “Bəli, şahzadə barmağını milinə sancacaq, amma düz 100 il yatacaq” (Perraultun orijinal variantında şahzadənin adı çəkilmir).

Padşah bütün əyirici çarxları və milləri yandırmaq üçün fərman verir, amma boş yerə: 16 ildən sonra şahzadə kənd qalasının qülləsində kral fərmanı haqqında heç nə eşitməyən və yedək fırladan yaşlı bir qadın tapır. .

Şahzadə barmağını milin üzərinə sancdı və yerə yıxıldı. Artıq onu oyatmaq mümkün deyil.

Bir pəri peyda olur, sehri yumşaldır və padşah və kraliçadan qalanı tərk etməyi xahiş edir.

Bu vaxt o, qəsri köhnə yuxuya qərq edir və onun ətrafında keçilməz bir meşə böyüyür - heç kim son tarixdən əvvəl qalaya girə bilməz.

100 il keçir, şahzadə görünür, qalaya girir - və şahzadə oyanır (heç bir öpüş yoxdur, o, yalnız sehrin geri çəkilmə vaxtı olduğuna görə oyandı).

Sonra - gizli bir nişan. Şahzadə hər gün arvadına baş çəkir və onların uşaqları - Day adlı oğlu və Zarya adlı qızı var.

Lakin şahzadənin anası sevgi münasibətindən şübhələnir və oğlundan gəlinini və nəvələrini qalada onun yanına gətirməsini xahiş edir.

Adamyeyən kimi o, nəvələrini yemək həvəsini çətinliklə cilovlaya bilir.

Lakin şahzadə müharibəyə gedir və qayınana hərəkətə başlayır.

Əvvəlcə oğlunun nəvəsini, sonra nəvəsini və nəhayət, arvadını öldürüb daha dadlı bişirməyi əmr edir.

Amma eşikağası bədbəxtləri tövlədə gizlədir, kraliça isə heyvan əti verir.

Bir dəfə həyətdən keçən div kraliça tövlədən qışqırıqlar eşitdi: şahzadə bir oyun üçün oğlunu qamçılamaq qərarına gəldi.

Adamyeyən o qədər qəzəbləndi ki, qalanın həyətinə hər cür sürünənlərin olduğu bir qazan qoymağı, gəlinini və nəvələrini ora atmağı əmr etdi, amma xoşbəxtlikdən şahzadə qayıdır.

Biabırçılığa dözə bilməyən adamyeyən özü özünü qazana atır və ölür.

Nağılın sonunda əxlaq: heç bir qız titulu və var-dövləti olan bəyi gözləmək üçün bütün əsr boyu yatmaz.

Keçmişin bəzi folklorşünasları, ay təqvim sisteminin (ilin on üç aydan ibarət olduğu) on iki aylıq günəşə dəyişdirilməsinin on üçüncü pəri haqqında süjetdə öz əksini tapdığını irəli sürdülər.

Bu gün bu fikir köhnəlmiş hesab olunur.

İstinadlar