Yatmış gözəl (nağıl): Redaktələr arasındakı fərq

Vikipediya saytından
Naviqasiyaya keç Axtarışa keç
Silinən məzmun Əlavə edilmiş məzmun
Redaktənin izahı yoxdur
Keçid tövsiyələri funksiyası: 2 keçid əlavə edildi.
 
(6 istifadəçi tərəfindən edilmiş 7 dəyişiklik göstərilmir)
Sətir 1: Sətir 1:
{{iş gedir}}

{{Xalq nağılı
{{Xalq nağılı
|adı = Yatmış gözəl
|adı = Yatmış gözəl
Sətir 6: Sətir 4:
|şəkil ölçüsü =
|şəkil ölçüsü =
|izah = Şahzadə Yatmış Gözəli kolların arasında dərin yuxuda tapır.
|izah = Şahzadə Yatmış Gözəli kolların arasında dərin yuxuda tapır.
|Aarne-Tompson =
|Aarne-Tompson = 410
|digər adı =
|digər adı =
|mifologiya =
|mifologiya =
|ölkə =
|ölkə =
|region =
|region = Fransa (1528)
|tarix =
|tarix =
|nəşr olunduğu yer =
|nəşr olunduğu yer =
Sətir 20: Sətir 18:
Nağılın [[1697-ci il]]də [[Şarl Perro]] tərəfindən nəşr edilmiş versiyası dərsliyə çevrildi. Nağılın [[Qrimm qardaşları]]nın versiyası da məlumdur.
Nağılın [[1697-ci il]]də [[Şarl Perro]] tərəfindən nəşr edilmiş versiyası dərsliyə çevrildi. Nağılın [[Qrimm qardaşları]]nın versiyası da məlumdur.


[[Aarne-Tompson Göstəricisi|Aarne-Tompson təsnifatına]] görə, bu süjet 410 rəqəminə malikdir və süjeti fövqəltəbii qohumlar (kralın arvadı, baş qəhrəmanın ögey anası) üzərində qurulmuş nağıllara aiddir<ref name="Tales Similar to Sleeping Beauty">Heidi Anne Heiner, [http://www.surlalunefairytales.com/sleepingbeauty/other.html «Tales Similar to Sleeping Beauty»]</ref>.
[[Aarne-Tompson Göstəricisi|Aarne-Tompson təsnifatına]] görə, bu süjet 410 rəqəminə malikdir və süjeti fövqəltəbii qohumlar (kralın arvadı, baş qəhrəmanın ögey anası) üzərində qurulmuş nağıllara aiddir<ref name="Tales Similar to Sleeping Beauty">Heidi Anne Heiner, [http://www.surlalunefairytales.com/sleepingbeauty/other.html «Tales Similar to Sleeping Beauty»] {{Vebarxiv|url=https://web.archive.org/web/20100430213436/http://www.surlalunefairytales.com/sleepingbeauty/other.html |date=2010-04-30 }}</ref>.


Bu nağıl üçün çoxlu [[Rəsm|rəsm]]lər, [[Balet|balet]]lər, [[Film|film]]lər var.
Bu nağıl üçün çoxlu [[rəsm]]lər, [[balet]]lər, [[film]]lər var.


== Süjeti ==
== Süjeti ==
Kral və kraliçanın çoxdan gözlənilən qızı dünyaya gəlir və bir pəridən başqa krallığın bütün pərilərini bayrama dəvət edirlər - çünki o, yarım əsridi ki, öz qəsrindən ayrılmamışdı və hamı onun öldüyünü düşünürdü. Vəftiz ziyafətinin qızğın vaxtında çağırılmamış pəri peyda olur, ona elə gəlirdi ki, ona hörmətsizlik edilir, çünki onun üçün kifayət qədər qiymətli qab-qacaq qoyulmayıb. Çağırılmamış pərilərdən və digər birindən başqa, bütün pərilər şahzadəyə sehrli hədiyyələr təqdim etdikdə, qoca pəri Karabos şokedici kəhanətini söylədi: şahzadə barmağını [[Cəhrə|cəhrə]]nin iynəsinə sancaraq öləcək. Sonuncu pəri hökmü yumşaldır: “Bəli, şahzadə barmağını iynəyə sancacaq, amma düz 100 il yatacaq” (Perronun orijinal variantında şahzadənin adı çəkilmir). Padşah bütün cəhrələri və iynələri yandırmaq üçün fərman verir, amma boş yerə: 16 ildən sonra şahzadə şəhərdən kənar qəsrdə, kral fərmanı haqqında heç nə eşitməyən və ip əyirən yaşlı bir qadın tapır. Şahzadə barmağını iynəyə sancır və yerə yıxılır. Artıq onu oyatmaq mümkün deyil. Hökmü yumşaldan pəri peyda olur, padşah və kraliçadan qalanı tərk etməyi xahiş edir. Bu vaxt o, qəsri əbədi yuxuya qərq edir və onun ətrafında keçilməz bir meşə böyüdür ki, heç kəs son tarixə qədər qalaya girə bilməsin. 100 il keçir, şahzadə oğlan peyda olur, qalaya girir - və şahzadə qız yuxudan oyanır (heç bir öpüş olmur, o, şahzadə yalnız sehrin bitmə vaxtı çatdığına görə oyanır). Sonra - gizli nişan baş tutur. Şahzadə hər gün arvadına baş çəkir və onların uşaqları - Den adlı oğlu və Zarya adlı qızı dünyaya gəlir. Lakin şahzadənin anası onun sevgi münasibətindən şübhələnir və oğlundan gəlinini və nəvələrini qalaya onun yanına gətirməsini xahiş edir. Qadın adamyeyən olduğu üçün, nəvələrini yemək istəyini çətinliklə cilovlaya bilir.Lakin şahzadə müharibəyə gedir və qayınana hərəkətə başlayır. Əvvəlcə qız nəvəsini, sonra oğlan nəvəsini və nəhayət, gəlinini öldürüb dadlı bir yemək bişirməyi əmr edir. Amma eşikağası onları tövlədə gizlədir, kraliçaya isə heyvan əti verir. Bir dəfə həyətdən keçən adamyeyən-kraliça tövlədən qışqırıq səsləri eşidir: şahzadə şıltaqlığına görə oğlunu qamçılamaq qərarına gəlib. Adamyeyən-kraliça o qədər qəzəblənir ki, qalanın həyətinə hər cür sürünənlər doldurulmuş bir qazan qoymağı, gəlinini və nəvələrini ora atmağı əmr edir, amma xoşbəxtlikdən şahzadə qayıdır. Biabırçılığa dözə bilməyən kraliça özünü qazana atır və ölür. Nağılın məntiqi nəticəsi: heç bir qız titulu və var-dövləti olan şahzadəni gözləmək üçün bir əsr boyu yatmaz.
Kral və kraliçanın çoxdan gözlənilən qızı dünyaya gəlir və bir pəridən başqa krallığın bütün pərilərini bayrama dəvət edirlər - çünki o, yarım əsridi ki, öz qəsrindən ayrılmamışdı və hamı onun öldüyünü düşünürdü. Vəftiz ziyafətinin qızğın vaxtında çağırılmamış pəri peyda olur, ona elə gəlirdi ki, ona hörmətsizlik edilir, çünki onun üçün kifayət qədər qiymətli qab-qacaq qoyulmayıb. Çağırılmamış pərilərdən və digər birindən başqa, bütün pərilər şahzadəyə sehrli hədiyyələr təqdim etdikdə, qoca pəri Karabos şokedici kəhanətini söylədi: şahzadə barmağını [[cəhrə]]nin iynəsinə sancaraq öləcək. Sonuncu pəri hökmü yumşaldır: “Bəli, şahzadə barmağını iynəyə sancacaq, amma düz 100 il yatacaq” (Perronun orijinal variantında şahzadənin adı çəkilmir). Padşah bütün cəhrələri və iynələri yandırmaq üçün fərman verir, amma boş yerə: 16 ildən sonra şahzadə şəhərdən kənar qəsrdə, kral fərmanı haqqında heç nə eşitməyən və ip əyirən yaşlı bir qadın tapır. Şahzadə barmağını iynəyə sancır və yerə yıxılır. Artıq onu oyatmaq mümkün deyil. Hökmü yumşaldan pəri peyda olur, padşah və kraliçadan qalanı tərk etməyi xahiş edir. Bu vaxt o, qəsri əbədi yuxuya qərq edir və onun ətrafında keçilməz bir meşə böyüdür ki, heç kəs son tarixə qədər qalaya girə bilməsin. 100 il keçir, şahzadə oğlan peyda olur, qalaya girir - və şahzadə qız yuxudan oyanır (heç bir öpüş olmur, o, şahzadə yalnız sehrin bitmə vaxtı çatdığına görə oyanır). Sonra - gizli nişan baş tutur. Şahzadə hər gün arvadına baş çəkir və onların uşaqları - Den adlı oğlu və Zarya adlı qızı dünyaya gəlir. Lakin şahzadənin anası onun sevgi münasibətindən şübhələnir və oğlundan gəlinini və nəvələrini qalaya onun yanına gətirməsini xahiş edir. Qadın adamyeyən olduğu üçün, nəvələrini yemək istəyini çətinliklə cilovlaya bilir.Lakin şahzadə müharibəyə gedir və qayınana hərəkətə başlayır. Əvvəlcə qız nəvəsini, sonra oğlan nəvəsini və nəhayət, gəlinini öldürüb dadlı bir yemək bişirməyi əmr edir. Amma eşikağası onları tövlədə gizlədir, kraliçaya isə [[heyvan]] əti verir. Bir dəfə həyətdən keçən adamyeyən-kraliça tövlədən qışqırıq səsləri eşidir: şahzadə şıltaqlığına görə oğlunu qamçılamaq qərarına gəlib. Adamyeyən-kraliça o qədər qəzəblənir ki, qalanın həyətinə hər cür sürünənlər doldurulmuş bir qazan qoymağı, gəlinini və nəvələrini ora atmağı əmr edir, amma xoşbəxtlikdən şahzadə qayıdır. Biabırçılığa dözə bilməyən kraliça özünü qazana atır və ölür. Nağılın məntiqi nəticəsi: heç bir qız titulu və var-dövləti olan şahzadəni gözləmək üçün bir əsr boyu yatmaz.


Keçmişin bəzi folklorşünasları güman edirdilər ki, on üçüncü qovulmuş pəri haqqında hekayədə ay təqvimi sisteminin (il on üç aydan ibarətdir) on iki aylıq günəşə dəyişdirilməsi öz əksini tapmışdır<ref>Lüthi, Max (1970). Once Upon A Time: On the Nature of Fairy Tales. New York: Frederick Ungar. p. 33. ISBN 0-8044-2565-5</ref>. Bu gün bu baxış köhnəlmiş hesab olunur.
Keçmişin bəzi folklorşünasları güman edirdilər ki, on üçüncü qovulmuş pəri haqqında hekayədə [[ay təqvimi]] sisteminin (il on üç aydan ibarətdir) on iki aylıq günəşə dəyişdirilməsi öz əksini tapmışdır<ref>Lüthi, Max (1970). Once Upon A Time: On the Nature of Fairy Tales. New York: Frederick Ungar. p. 33. ISBN 0-8044-2565-5</ref>. Bu gün bu baxış köhnəlmiş hesab olunur.


== Təsviri incəsənət ==
== Təsviri incəsənət ==
[[Qüstav Dore]] nağılın mövzusunda altı [[Qravür|qravür]]dən ibarət seriya yaratmışdır.
[[Qüstav Dore]] nağılın mövzusunda altı [[qravür]]dən ibarət seriya yaratmışdır.
<center><gallery perrow="6">
<center><gallery perrow="6">
Şəkil:Labelle1.jpg
Şəkil:Labelle1.jpg
Sətir 39: Sətir 37:
Şəkil:Labelle6.jpg
Şəkil:Labelle6.jpg
</gallery></center>
</gallery></center>
Bir sıra rəssamlar da öz kətanlarında nağılın [[Süjet|süjet]]indən istifadə etmişlər.
Bir sıra rəssamlar da öz kətanlarında nağılın [[süjet]]indən istifadə etmişlər.
<gallery>
<gallery>
Şəkil: Henry Meynell Rheam - Sleeping Beauty.jpg|({{lang-en|Henry Meynell Rheam}}) «Yatmış gözəl» ([[1899]])
Şəkil: Henry Meynell Rheam - Sleeping Beauty.jpg|({{Dil-en|Henry Meynell Rheam}}) «Yatmış gözəl» ([[1899]])
Şəkil:The sleeping beauty by John Collier 1.jpg|({{lang-en|John Collier}}) «Yatmış gözəl» ([[1921]])
Şəkil:The sleeping beauty by John Collier 1.jpg|({{Dil-en|John Collier}}) «Yatmış gözəl» ([[1921]])
Şəkil: The Rose Bower Buscot Park.jpg|({{lang-en|Edward Coley Burne-Jones}})«Çəhrayı bağça» ([[1890]])
Şəkil: The Rose Bower Buscot Park.jpg|({{Dil-en|Edward Coley Burne-Jones}})«Çəhrayı bağça» ([[1890]])
</gallery>
</gallery>


== İstinadlar ==
== İstinadlar ==
{{İstinad siyahısı}}
{{İstinad siyahısı}}

[[Kateqoriya:Şarl Perronun nağılları]]
[[Kateqoriya:Şarl Perronun nağılları]]
[[Kateqoriya:XIV əsr ədəbiyyatı]]
[[Kateqoriya:XIV əsr ədəbiyyatı]]

Səhifəsinin 11:03, 4 dekabr 2023 tarixinə olan son versiyası

Yatmış gözəl
Şahzadə Yatmış Gözəli kolların arasında dərin yuxuda tapır.
Xalq nağılı
AdıYatmış gözəl
Məlumat
Aarne-Tompson sistemi410
RegionFransa (1528)

Yatmış gözəl (nağıl) — ənənəvi Avropa nağılıdır.

Nağılın 1697-ci ildə Şarl Perro tərəfindən nəşr edilmiş versiyası dərsliyə çevrildi. Nağılın Qrimm qardaşlarının versiyası da məlumdur.

Aarne-Tompson təsnifatına görə, bu süjet 410 rəqəminə malikdir və süjeti fövqəltəbii qohumlar (kralın arvadı, baş qəhrəmanın ögey anası) üzərində qurulmuş nağıllara aiddir[1].

Bu nağıl üçün çoxlu rəsmlər, baletlər, filmlər var.

Kral və kraliçanın çoxdan gözlənilən qızı dünyaya gəlir və bir pəridən başqa krallığın bütün pərilərini bayrama dəvət edirlər - çünki o, yarım əsridi ki, öz qəsrindən ayrılmamışdı və hamı onun öldüyünü düşünürdü. Vəftiz ziyafətinin qızğın vaxtında çağırılmamış pəri peyda olur, ona elə gəlirdi ki, ona hörmətsizlik edilir, çünki onun üçün kifayət qədər qiymətli qab-qacaq qoyulmayıb. Çağırılmamış pərilərdən və digər birindən başqa, bütün pərilər şahzadəyə sehrli hədiyyələr təqdim etdikdə, qoca pəri Karabos şokedici kəhanətini söylədi: şahzadə barmağını cəhrənin iynəsinə sancaraq öləcək. Sonuncu pəri hökmü yumşaldır: “Bəli, şahzadə barmağını iynəyə sancacaq, amma düz 100 il yatacaq” (Perronun orijinal variantında şahzadənin adı çəkilmir). Padşah bütün cəhrələri və iynələri yandırmaq üçün fərman verir, amma boş yerə: 16 ildən sonra şahzadə şəhərdən kənar qəsrdə, kral fərmanı haqqında heç nə eşitməyən və ip əyirən yaşlı bir qadın tapır. Şahzadə barmağını iynəyə sancır və yerə yıxılır. Artıq onu oyatmaq mümkün deyil. Hökmü yumşaldan pəri peyda olur, padşah və kraliçadan qalanı tərk etməyi xahiş edir. Bu vaxt o, qəsri əbədi yuxuya qərq edir və onun ətrafında keçilməz bir meşə böyüdür ki, heç kəs son tarixə qədər qalaya girə bilməsin. 100 il keçir, şahzadə oğlan peyda olur, qalaya girir - və şahzadə qız yuxudan oyanır (heç bir öpüş olmur, o, şahzadə yalnız sehrin bitmə vaxtı çatdığına görə oyanır). Sonra - gizli nişan baş tutur. Şahzadə hər gün arvadına baş çəkir və onların uşaqları - Den adlı oğlu və Zarya adlı qızı dünyaya gəlir. Lakin şahzadənin anası onun sevgi münasibətindən şübhələnir və oğlundan gəlinini və nəvələrini qalaya onun yanına gətirməsini xahiş edir. Qadın adamyeyən olduğu üçün, nəvələrini yemək istəyini çətinliklə cilovlaya bilir.Lakin şahzadə müharibəyə gedir və qayınana hərəkətə başlayır. Əvvəlcə qız nəvəsini, sonra oğlan nəvəsini və nəhayət, gəlinini öldürüb dadlı bir yemək bişirməyi əmr edir. Amma eşikağası onları tövlədə gizlədir, kraliçaya isə heyvan əti verir. Bir dəfə həyətdən keçən adamyeyən-kraliça tövlədən qışqırıq səsləri eşidir: şahzadə şıltaqlığına görə oğlunu qamçılamaq qərarına gəlib. Adamyeyən-kraliça o qədər qəzəblənir ki, qalanın həyətinə hər cür sürünənlər doldurulmuş bir qazan qoymağı, gəlinini və nəvələrini ora atmağı əmr edir, amma xoşbəxtlikdən şahzadə qayıdır. Biabırçılığa dözə bilməyən kraliça özünü qazana atır və ölür. Nağılın məntiqi nəticəsi: heç bir qız titulu və var-dövləti olan şahzadəni gözləmək üçün bir əsr boyu yatmaz.

Keçmişin bəzi folklorşünasları güman edirdilər ki, on üçüncü qovulmuş pəri haqqında hekayədə ay təqvimi sisteminin (il on üç aydan ibarətdir) on iki aylıq günəşə dəyişdirilməsi öz əksini tapmışdır[2]. Bu gün bu baxış köhnəlmiş hesab olunur.

Təsviri incəsənət

[redaktə | mənbəni redaktə et]

Qüstav Dore nağılın mövzusunda altı qravürdən ibarət seriya yaratmışdır.

Bir sıra rəssamlar da öz kətanlarında nağılın süjetindən istifadə etmişlər.

  1. Heidi Anne Heiner, «Tales Similar to Sleeping Beauty» Arxivləşdirilib 2010-04-30 at the Wayback Machine
  2. Lüthi, Max (1970). Once Upon A Time: On the Nature of Fairy Tales. New York: Frederick Ungar. p. 33. ISBN 0-8044-2565-5