utopist
utopizm
OBASTAN VİKİ
Utopiya
Utopiya — yunan dilində real həyatda mövcud olmayan mükəmməl məkanı ifadə edən anlayış. XVI (16-cı) əsrin ingilis filosofu Tomas Morun 1516-cı ildə yazdığı “Utopiya”adlı əsərində təsvir edilən cəmiyyəti quran adamın adından götürülmüşdür. Janrın başlanğıcı hələ (daha) mükəmməl dövlətin yaradılmasına həsr edilmiş antik filosofların əməkləriylə qoyulmuşdu. Platonun "Dövləti" onlardan ən məlumdur (məşhurdur), hansında ki, o obraz və Spartanın oxşarlığı üzrə (görə) tikilmiş mükəmməl dövləti təsvir edir belə çatışmazlıqların yoxluğuyla, məxsuslar Spartaya, necə ümumi korrupsiya (Spartada rüşvətlər hətta çarlar və Eforlar götürürdü), qulların üsyanının daimi təhlükəsi (təhdidi), vətəndaşların daimi defisiti və s. Janr yenidən İntibah dövrünə meydana çıxır ki, "Utopiyanı" yazmış Morun Tomasının adıyla bağlıdır (bağlanmışdır). Bundan sonra sosial-utopistlərin (xülyaçıların) aktiv iştirakıyla Utopiyanın janrının çiçəklənməsi başlandı. Daha sonra, sənaye inqilabının başlanğıcıyla, yaranmış sıranın (nizamın) tənqidçisi əvvəlcə həsr edilmiş antiutopiyanın janrında ayrı əsərlər meydana çıxmağa başladılar. Daha sonra Utopiyaların tənqidçisi həsr edilmiş antiutopiyanın janrında əsərlər çıxdı. Святловский В. В. Каталог утопий. М.— Пг., 1923.
Utopiya (kitab)
“Gülməli olduğu qədər faydalı, dövlətin ən yaxşı quruluşu və yeni Utopiya adası haqqında qızıl kitabça ” və ya sadəcə olaraq “Utopiya” ( lat. Libellus vere aureus, nec minus salutaris quam festivus, de optimo rei publicae statu deque nova insula Utopia) — Tomas Mor tərəfindən 1516-cı ildə siyasi satira janrında yazılmış kitab. Kitabın adı bütün janrın məşhur adına çevrildi. Latın dilində yazılmışdır. == Məzmun == “Utopiya” iki kitaba bölünür, məzmunca çox oxşar deyil, lakin məntiqi olaraq bir-birindən ayrılmazdır. Morun ilk kitabı disput elementləri ilə söhbət şəklində təqdim olunur. Burada ən güclü məqam öz dövrünün ictimai-siyasi nizamının tənqididir: o, fəhlələrə qarşı “qanlı” qanunvericiliyi tənqid edir, ölüm cəzasına qarşı çıxır və kral despotizminə, müharibə siyasətinə ehtirasla hücum edir, ruhanilərin azğınlığını kəskin şəkildə ələ salır. Lakin Mor kəndliləri məhv edən ümumi torpaq sahələrinə xüsusilə kəskin hücum edir: "Qoyunlar insanları yedilər". Utopiyanın birinci kitabı təkcə mövcud quruluşun tənqidi deyil, həm də Morun əvvəlki, mötədil layihələrini xatırladan islahat proqramı təqdim edir; Bu kitab açıq-aydın ikinci üçün ekran rolunu oynadı, burada o, fantastik hekayə şəklində öz daxili düşüncələrini ifadə etdi. İkinci kitabda həmsöhbət və səyyah Rafael Utopiya dövlətinin quruluşundan bəhs edir.

Digər lüğətlərdə